Afzien in het oerwoud - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Marianne Brink - WaarBenJij.nu Afzien in het oerwoud - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Marianne Brink - WaarBenJij.nu

Afzien in het oerwoud

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marianne

07 Maart 2010 | Costa Rica, San José

Zaterdagmiddag hebben we de beruchte wandeling door het oerwoud gemaakt. En dat was echt afzien. Laarzen aan omdat de eerste helft van de tocht door bagger ging. En dan bedoel ik echt bagger. Constant bleef je laars in de modder staan en dan maar proberen deze aan te houden. We hadden lange mouwen, lange broeken aan en ons gezicht bedekt. En toch zaten we onder de honderden muggenbeten. Maar echt vreselijk was het toen we een wespennest geraakt schijnen te hebben. We werden achtervolgd door ik weet niet hoeveel wespen. Het zijn niet dezelfde zoals wij deze kennen. Maar ze staken wel. Bij Jon vlogen ze in zijn capuchon en toen hij deze afdeed, vlogen ze in zijn haar.

Bij mij vlogen ze in mijn nek met als gevolg twee prikken. Au. We hebben ruim een uur gewandeld. Heel veel rode gifkikkertjes gezien. Dat was prachtig maar we sterven nu allemaal van de jeuk en dat is minder leuk.

Het is nu 08.00 uur en zo vertrekken we voor een drieenhalf uur durende boottocht naar Limon, waar we overstappen op de bus naar Cahuita. We hopen dat we eindelijk de zon weer zien. Want die laat het hier afweten.

• 07 Maart 2010 - 14:12

Corrie:

heeeee marian wij hebben een zonnetje en geen mug of wesp te zien maar het is wel koud .ik hoop dat je ondanks de beten wel plezier hebben(jou kennende wel hoor)fijne bootreis en geniet nou maar van de zon.groetjes

• 07 Maart 2010 - 15:33

Henk:

Hé vakantiegangers!
    Zo te lezen hebben jullie weer heel veel te vertellen als jullie terug zijn. Jullie moeten die arme beestjes niet zo plagen, dan gaan ze terug plagen...
    In Zoetermeer schijnt de zon en kun je al heel voorzichtig eventjes buiten zitten.
    Groetjes en geniet!

• 08 Maart 2010 - 10:40

Nicole:

jeetje wat een belevenis weer allemaal, ben weer heel benieuwd naar de foto's geniet ze nog even met zijn allen maar dat zit wel goed

• 08 Maart 2010 - 21:34

Jeannette:

waarom zoeken jullie toch altijd die rotmuggen op en ook nog steekvliegjes en wespen, nou dan maar hier een beetje kou lijden en hopelijk wel mee genieten van jullie reis als de foto's te zien zijn. Veel plezier nog en voor straks een goede terugreis groetjes

• 09 Maart 2010 - 08:35

Ab En Hetty:

Ik hoop dat jullie de laatste dagen nog wat zon mee kunnen pakken. Maar zo te lezen genieten jullie toch wel.

gr hetty

• 09 Maart 2010 - 11:12

Jet:

Spannend hoor allemaal !

zal vast nog wel meer horen als je weer terug bent ?

veel plezier nog !

• 09 Maart 2010 - 17:40

Nel:

erg spannend en wat een beesten zien jullie ik ben erg benieuwd naar de foto's nog veel plezier we vinden het erg leuk om jullie belevenissen te lezen groetjes