Terug kijken op een fantastische reis - Reisverslag uit Zoetermeer, Nederland van Marianne Brink - WaarBenJij.nu Terug kijken op een fantastische reis - Reisverslag uit Zoetermeer, Nederland van Marianne Brink - WaarBenJij.nu

Terug kijken op een fantastische reis

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marianne

12 Maart 2010 | Nederland, Zoetermeer

Dinsdag 9 maart

Zonder trouwring togen we naar de kathedraal. Daar zouden volgens de vogelaars uit onze groep honderden papegaaien zitten. Die wilden wij ook wel eens zien. De kathedraal was zo gevonden, maar we dachten dat we op de Dam waren beland. Geen papegaai te bekennen. Alleen maar duiven. Nou heb ik die al zo vaak gezien in mijn geboortestad, dus die vind ik niet zo bijzonder. We liepen wat rond en ja hoor. Daar zagen wij toch nog papegaaien. Weliswaar maar drie, maar toch. We hebben ze gezien.

We keerden weer terug naar het hotel. Op straat lagen zwervers te slapen. In veel straten was dat het geval. Schrijnend om te zien. In het hotel namen we nog een afzakkertje en toen werd het tijd om de koffers te pakken.

Nadat dit klusje was geklaard, douchen en dan naar aan de overkant van ons hotel voor het afscheidsdiner. We hebben heerlijk en gezellig ons laatste avondmaal genuttigd in Costa Rica.

Om 22.00 uur lagen we in bed. De wekker op 02.30 uur want om 03.30 uur werden we opgehaald en naar het vliegveld gebracht.

We namen bij het hotel afscheid van ons reisleider Wouter. Een topper. Hij heeft een prachtige website gemaakt over Costa Rica.
http://www.costaricavirtualguide.com/

Als je tijd hebt, moet je daar eens een kijkje nemen. Ik ben er jaloers op.

Op het vliegveld van San Jose aangekomen, snel inchecken, koffers afgeven en dan maar wachten. We vertrokken om 07.00 uur voor een vlucht van bijna 5 uur naar New York.

We dutten allemaal wat. En opeens gaan we landen en hebben we een prachtig uitzicht op de skyline van New York. Ik krijg direct de kriebels, want eind mei ga ik met Marsha en Celeste deze stad bezoeken.

Op het vliegveld Newark loopt niet alles gesmeerd. We staan heel lang in de rij voor het afgeven van je vingerafdrukken en een irisscan. We halen de koffers van de band, die daar nog als enigen op de band rondgingen. De koffers moesten ook weer worden ingeleverd voor de volgende vlucht. Al met al duurden deze handelingen bijna twee uur. Gelukkig (alhoewel) vertrokken we pas om 18.45 uur, dus tijd zat. We eten nog even wat en lopen een beetje doelloos rond.

Eindelijk mogen we om 18.15 uur instappen. Het vliegtuig is snel vol, maar uiteindelijk gingen we pas om 19.15 uur de lucht in. Balen dus. We drinken nog wat in het vliegtuig en dan nemen Carla en ik een slaappil in.

Ik word pas wakker als de resten van het ontbijt al weer worden opgehaald. Jippie. Nog maar een klein uurtje. Lang leve de slaappillen.

We landden om 08.55 uur op Schiphol. Sandra en Cindy stonden al op Jon en Carla te wachten. En toen wij boven bij de vertrekhal kwamen, was Edwin ook al gearriveerd.

Terwijl ik dit schrijf, ligt de was al weer in de kast en staan de koffers alweer klaar voor de volgende reis.

Van de foto's (ruim 2500) maak ik een selectie en plaats deze zo snel mogelijk op mijn website. Houd je mail dus in de gaten.


  • 16 Maart 2010 - 04:47

    Corrie:

    jeetje marian mooie foto s hoor ik wist niet dat je nu al thuis was veel te kort zeker .het is wel vlug gegaan maar op naar het volgende reisje groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Zoetermeer

Marianne

Actief sinds 16 Aug. 2009
Verslag gelezen: 118
Totaal aantal bezoekers 13811

Voorgaande reizen:

22 Februari 2010 - 11 Maart 2010

Een keer naar de andere kant van de wereld

Landen bezocht: